Alfa Romeo Berlina 1750 a 2000

Sedan 1750 Berlina byl, jako vrchol nabídky sedanů s pozicí na Giuliíí  (1962-1977 vyrobeno cca 1 mil. ks) s čtyřválcem 1,3 a 1,6 l, představen r. 1967 současně s dvoudveřovým kupé 1750GT Veloce a dvoumístným roadsterem 1750 Spider.

Od Giulie se odlišoval přepracovaným podvozkem, větším rozvorem náprav, vnějšími panely karoserie, stejné měly oba sedany přední okno a spoustu dílů v interiéru.

Nástupcem 105 byla Alfa Romeo Alfetta (Tipo 116), která se vyráběla v l. 1977 – 84.

 


1750 Berlina (r. 1968 – 1971)

-          Podíl na tvaru karoserie má studio Bertone, jmenovitě Giorgetto Giugiaro.

-          Oproti Giulii měl uhlazenější tvary, pozměněnou přední masku, větší zadní sv+těla

-          Pětimístný sedan – stupňovitá záď, rozvor náprav 2 570mm, vnější rozměry 4390 x 1565 x 1430 mm (delší o 250 nn než Giulie)

-          V oválné přední masce byly 4 kruhové světlomety (vnitřní s menším průměrem), ve střdu byla typická mřížka ve tvaru trojúhelníku se znakem Alfy Romeo, mezi světly a mřížkou bylo vodorovné mřížkování, směrovky byly těsně pod nárazníkem, vodorovná zadní světla byla ve svislé zadní stěně zvýrazněné lemem ve tvaru oválu

-          Pohon zadních kol zajišťoval čtyřdobý řadový hliníkový čtyřválec s rozvodem DOHC (dvě vačkové hřídele v hlavě válců), objemem válců 1779 cm3

-          Max. výkon při 5 000 min-1 118 k (87 kW)

-          Motor s 5xuloženou klikovou hřídelí

-          Systém vstřikování paliva SPICA

-          Max. rychlost 180 km/h

-          Průměrná spotřeba 11,6 l benzinu/100 km

-          Interiér: prosklená kabina, přední pohodlná sedadla s nastavitelným sklonem opěradel, vzadu lavice (uprostřed se sklopnou opěrkou loktů), v jednoduché palubní desce byly před sportovním volantem otáčkoměr, rychloměr a ukazatel najetých km a denní počítadlo, ve středovém panelu byla před řadící pákou benzinoměr, hodiny a teploměry oleje a chladicí kapaliny

-          1968 - 69 necelých 50t ks 1. Série, 1969-71 40 759 ks 2. Série

-          1971 měl 3st. automat ZF (ve spojení s čtyřválcovým motorem a nevhodnému zvolenému převodovému poměru vzrostla spotřeba paliva a docházelo ke zpomalení akcelerace)

2000 Berlina (r. 1971 – 1977)

-          V pol. r. 1971 náhrada za 1750

-          Zvýšení zdvihového objemu na 1 962 cm3

-          Výkon při 5 500 ot. 132 k (97 lW)

-          Max. rychlost 190 km/h

-          Zrychlení z 0 na 100 za 9s

-          Průměrná spotřeba 10-13 l/100 km

-          5tist. manuál, omezený počet (2 200 ks) s 3st. automatickou převodovkou

-          Interiér: drobné změny – palubní deska – rychloměr a otáčkoměr schovány v kapličce před volantem, ze středu panelu byly menší kruhové ručkové ukazatele přemístěny do středu palubní desky, tím před řadicí pákou vnikl prostor na popelník a odkládací prostor na drobné předměty

-          Stejné rozměry a tvary, mírná změna přední masky, všechny 4 světlomety se stejným průměrem 146 mm, mírné rozšíření středové trojúhelníkové mřížky, zbytek masky chladiče měl pouze 1 lesklou vodorovnou lištu

1971 - 77 vyrobeno 89 840 ks

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • Hyundai i30 N – čtyřkolka s automatickou převodovkou

    Již se testují prototypy.

    More
  • Vlastní Cristiano Ronaldo nejdražší vůz?

    Automobilka Bugatti představila na ženevském autosalonu nejdražší vůz historie - Bugatti La Voiture Noire. Jelikož se nejedná o sériovou výrobu, existuje pouze jedna verze, má nesmírnou hodnotu – až 11 mil. EUR (282 mil Kč). Novým majitelem se měl stát Cristiano Ronaldo. Prostě chce být vždy „na vrcholu“ :)

    More
  • Nejrychlejší sériově vyráběné kombi na trhu najdeme v nabídce značky Alpina

    More
  • KAPS na ČT sport – Vyškovský slalom

    More
  • Více jak 100 let automatiky

    První automatická převodovka, dílo bostonské firmy Sturtevant Brothers, přišla na svět v r. 1904. Měla 2 rychlostní stupně, avšak často vykazovala závady.

    More