Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Polský tuning – závodní Fabia s motorem Subaru a převodovkou KAPS!

Zajímavá forma úpravy Fabie pro národní rallye, poháněná  turbodmychadlem přeplňovaným dvoulitrem typu boxer.

 

Mezi rallye týmy celého světa je velmi populární závodní Fabia R5 společnosti Škoda Motorsport. Polská firma Evolve Motorsport, vedená Adamem Tomaszekem,  nabízí zajímavou formu R5.

Je  upravena po potřeby národních soutěží, jak v kat. Open N, tak NR4, může být také nasazena v rallyecrossu a také ji polská společnost nabízí pro milovníky okruhů – jezdce amatéry.

Je vybavena motorem Subaru EJ20, turbodmychadlem  přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec typu boxer je vybaven potřebným restriktorem, aby splnil požadavky určité kategorie.  Z tohoto důvodu firma neuvádí přesné výkonné parametry, ty se odlišují dle požadavků zákazníků.

Řídící jednotka je od Cosworthu.

V případě jiného požadavku na motor, je možné zvolit také šestnáctistovku.

Převodovka pochází od specialistů na závodní převodovky, firmy KAPS Transmissions.  Na výběr je 6tistupňová sekvenční, nebo 5tistupňová bezsynchronní, tzv. dog box.

Pohon je na všechna kola, má aktivní diferenciál, samosvorný diferenciál na obou nápravách nebo launch kontrol.

Podvozek – vpředu zavěšení MacPherson, vzadu nově dvojité lichoběžníky.  Nastavení je možné dle typu povrchu, např. šotolina, asfalt. Techniku je možné vybrat  SX Racing nebo Öhlins.

Ve srovnání se sériovými modely je design upraven – nové chladicí otvory, menší, aerodynamičtější vnější zpětná zrcátka, střešní spoiler.

Interiér – homologovaná závodní sedadla, postroje dle výběru zákazníka, ochranná klec.

 

Stavba Fabie trvá cca 4 měsíce. Je možné absolvovat testovací jízdu za dohledu firemních inženýrů, nebo evropského šampiona rallye Wojteka Chuchaly, tato jízda prověří naladění vozidla dle požadavků zákazníka.

Cenu firma sděluje přímo zájemcům o úpravu dle svých přání.