Převodovky Porsche.

Porsche uvádí, že více než dvě třetiny vozů z celkové produkce jsou vybaveny převodovkou PDK. Trend je podle německé automobilky stále stoupající, některé modely si bez automatické převodovky ani nepořídíte.

Automobilka Porsche dosud i pro nejvýkonnější verze legendární 911 nabízela manuální převodovku, mezi supersporty unikátní - podobně výkonné Ferrari či Lamborghini jste s manuální převodovkou neměli šanci pořídit. S tím je však konec, nová 911 GT3 je k dostání výhradně s automatem. Stále více modelů stuttgartského výrobce je nabízeno pouze se samočinnou převodovkou; manuál nyní dostanete už jenom k 911 (ovšem ne ke všem verzím) a Caymanu/Boxsteru.

Vzhledem k tomu, že Porsche vyvinulo unikátní manuální sedmistupňovou převodovku, patrně ještě pár let budou mít u některých modelů zákazníci šanci, trend je ale zřejmý: více než dvě třetiny nových prodaných Porsche mají dvouspojkovou automatickou převodovku PDK a toto číslo narůstá.

V osmdesátých letech minulého století byla značka Porsche první, která vyvinula a v závodech použila dvouspojkovou převodovku. Model 926 mimochodem vyhrál 54 závodů. V té době ale elektronika automobilů nebyla na takové úrovni jako nyní, takže o sériové verzi nemohla být řeč.

První byla 911 Carrera v roce 2008

Prvním sériovým vozem Porsche s dvouspojkovou převodovkou byla až o třicet let později 911 Carrera. Ta v roce 2008 dostala dvouspojkovou převodovku PDK (Porsche Doppelkupplung) a vystřídala tak automatickou převodovku Tiptronic. Princip je podobný jako u DSGkoncernu Volkswagen (umožňuje řazení bez přerušení tahu motoru, díky použití dvojité spojky je neustále alespoň jedno soukolí v záběru), u sportovních vozů Porsche je ale převodovka technicky odlišná už kvůli tomu, že model 911 má motor vzadu.

Automatické převodovky PDK mají i několik výhod (kratší zpřevodování, nepatrně nižší normovaně naměřenou spotřebu paliva), ty však pro mnoho řidičů nedovedou přebít fakt, že chybí mechanické spojení s motorem. Jistě existuje nemalá skupina řidičů, kteří rádi řadí, jakkoli to PDK umí za pouhých sto milisekund.

Výhodou mechanických převodovek je i možnost sešlápnout spojku v krizové situaci a přerušit tok hnací síly mezi motorem a hnacími hřídeli. Nová verze PDK sice umí zatažením obou „pádel“ odpojit obě spojky, je to však více odtažité než prosté sešlápnutí spojkového pedálu.

zdroj:http://www.novinky.cz/auto/299105-vice-nez-dve-tretiny-novych-vozu-porsche-maji-automatickou-prevodovku.html

Archiv

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • KAPS Automatic - 1.místo Slalom Vyškov

    Rozhovor s jezdcem KAPS Automatic L. Štelcem o výhře ve Vyškově...

    More
  • Kaps podporuje přerovské kanoisty

    Kaps Automatic podporuje rychlostní kanoisty z Přerova, kteří v rámci ukončení sezóny přivítali jednoho z nejlepších kanoistů světa Martina Fuksu.

    More
  • Kaps na Barum rally 2018

    Dne 24. - 26.8.2018 opět proběhla Barum rally, na které se KAPS prezentoval se svými výrobky a službami.

    More
  • Kaps na závodech 14.-15.7.2018

    Kaps automatic se ve dnech 14.-15.7..2018 zúčastnil s Mitsubishi Evo dalšího podniku závodu automobilů do vrchu a autoslalomu- Slovácký kopec-Násedlovice u Kyjova "VIII. memoriál Stanislava Firtla".

    More
  • Kaps na závodech 9.-10.6.2018

    Kaps automatic se ve dnech 9.-10.6.2018 zúčastnil s Mitsubishi Evo závodů automobilů do vrchu a autoslalomu- VÍRSKÉ SERPENTINY: VÍR - BYSTŘICE NAD PERNŠTEJNEM

    More