Nissan GTR

V oblasti vývoje se nám povedla převratná změna!

Konečně jsme se dostali k našemu oblíbenému automobilu Nissan GTR, který se i přes jeho hmotnost dostal mezi oblíbené závodní vozy.

Mnoho firem především strojírenských se díky navyšování výkonů motoru, pustilo do úprav trakčních zařízení, jako je převodovka. Tímto odvětvím se zabýváme už asi 25 roků, takže si myslíme, naše úprava  patří mezi ty nejlepší. Společně s elektronickými úpravami softwarů řídících jednotek motorů, které naše firma nedělá, (ale může doporučit kvalitní tuningové firmy) se také naše firma jako první pustila do úprav softwarů trakčního řízení mezinápravové spojky. Dnes dodáváme do celého světa profesionálně zpracované řídící jednotky, které dokonale napomáhají řidiči.

Nikdy se však nepodaří udělat všechno tak, jak bychom všichni ostří závodníci chtěli. Při používání vozidla Nissan GTR především na okruzích, ale i sprintech, kdy je automobil zatěžován plným výkonem, se převodovka a mezinápravová spojka začne přehřívat, někdy až na teplotu 155 °C. Za této teploty dochází ke snížení mazacích schopností oleje uvnitř převodovky. Proto je nutné olej chladit. Přidáním náporového chladiče, kterým olej protéká, ale bohužel ani tento náporový chladič,  nestačí tuto teplotu snížit níže než na 140°C. Takže jsme stále na stejném místě.

Je tedy potřeba více zapřemýšlet.

1- přidat ještě mohutnější chladič?

2- snížit rychlost?

3- nebo se zamyslet a použít odvod tepla pomocí fyzikálních

procesů odvodu tepelné energie.

 

Pro tento účel vymyslela a nechala patentovat firma Kaps-Transmissions.cz s.r.o.® 3. Bod z nahoře uvedených.

Pro osvětlení použijeme jednoduchý popis procesu s vodou.

Technicky a výrobně to není nic jednoduchého. Chladičem bude olejová vana převodovky a buben mezinápravové spojky.

 

Teorie :

Vana funguje na bázi skupenského tepla. Při změně skupenství látky z pevného na kapalné, je potřeba látce dodat energii L ve formě tepla. Při opačném ději je proces opačný a energie se proto uvolňuje. Ve shodě s první větou termodynamickou se dá skupenské teplo vyjádřit jako součet vnitřního a vnějšího skupenského tepla.
Měrné skupenské teplo tání je teplo, které je potřeba dodat jednomu kilogramu látky, aby při stálé teplotě (teplotě tání) přešla z pevné fáze do fáze kapalné. Pro měrné skupenské teplo tání platí:

lt=L/m

kde L je dodané respektive uvolněné teplo, m je hmotnost látky

Měrné skupenské teplo můžeme měřit pomocí směšovacího kalorimetru.

Na tomto principu, olejová vana a mezinápravová spojka, dokáže snížit teplotu až o 20%.

Samozřejmě, že jsme nepoužili vodu a led.

 

Vyhrazujeme si právo na změnu spodních žeber oproti fotografiím.

 

Děkujeme, že jste věnovali čas přečíst si tento článek.

 

Prodej realizujeme pomocí přímých objednávek emailem jiri.kotouc@kaps.cz a proplacení zálohy. Doba dodání 3 - 4 týdny od uhrazení zálohy.

 

Jiří Kotouč

sales Director

Kaps-Transmissions cz

Kaps Automatic

Kojetín 75201

Olomoucký Kraj

Česká republika

Mobil: 00420 602 576 845

E.mail jiri.kotouc@kaps.cz

WWW.kaps-transmissions.com

KAPS Automatic nyní úročí své znalosti v oblasti Motorsportu a praktická inženýrská praxe převodovky GTR GR6 je právě IN!

Nabízíme veškeré modifikace a úpravy převodovky GR6 od Stepu BASIC až po kompletní úpravu převodovky pro závodní režim. V případě selhání či mechanického poškození převodovky víme jak rychle dostat Vaše GTR zpět na silnici. Naši vyškolení technici dokážou rychle diagnostikovat problém s  GTR a následně použít naši technologii opravy převodovky, která tímto bude odolnější, než tomu bylo původně. I vzhledem ke specializované povaze této práce jsme schopni zaručit expresní termíny oprav.

Navštivte naše specializované stránky www.kaps-gtr.com

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • Kaps Automatic v Olympia Brno

    Děkujeme za návštěvu!

    More
  • Lexus LS

    Lexus LS představuje přeplňovaný šestiválec a desetistupňovou automatickou převodovku

    More
  • Průkopník automatické převodovky

    První vozidla s automatickými převodovkami vznikly už v 19. století. Za průkopníka je považován General Motors.

    More
  • Sedm ojetých vozidel s automatem

    Automatické převodovky jsou stále více oblíbené. Přečtěte si článek o některých z nich ...

    More
  • Proč některé automaty škubou?

    More