K čemu slouží záslepka u voliče převodovky

Jedná se o malou zaslepenou díru vedle voličů automatických převodovek – nouzové řešení, které nemusí být řidičem nikdy použito.

Jde o povolení pojistky řazení voliče, která brání pohybu páky (při nevyhovujících podmínkách, tedy v případě nesešlápnuté brzdy).   Zásluhou tohoto mechanismu nejde bez brzdy zařadit. Plní tedy funkci bezpečnostní a k mechanismu ovládacího ústrojí převodovky také ochrannou.

Ovšem tato funkce je spojena s elektronickou komunikací a signály od snímačů – splní svoji funkci až po úplném vybití vozidla. Dle výrobců postačí šroubovák nebo speciální nástavec a pojistku je možné odjistit a tím s ní volně manipulovat.  Následně lze zařadit neutrál a vozidlo odtlačit na odtahovku nebo na nějaké lepší místo.

Tuto možnost má každý automat, především evropské značky mají povolení pojistky hlouběji v ústrojí převodovky, jet třeba demontovat krycí manžety nebo plasty.

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • Hyundai i30 N – čtyřkolka s automatickou převodovkou

    Již se testují prototypy.

    More
  • Vlastní Cristiano Ronaldo nejdražší vůz?

    Automobilka Bugatti představila na ženevském autosalonu nejdražší vůz historie - Bugatti La Voiture Noire. Jelikož se nejedná o sériovou výrobu, existuje pouze jedna verze, má nesmírnou hodnotu – až 11 mil. EUR (282 mil Kč). Novým majitelem se měl stát Cristiano Ronaldo. Prostě chce být vždy „na vrcholu“ :)

    More
  • Nejrychlejší sériově vyráběné kombi na trhu najdeme v nabídce značky Alpina

    More
  • KAPS na ČT sport – Vyškovský slalom

    More
  • Více jak 100 let automatiky

    První automatická převodovka, dílo bostonské firmy Sturtevant Brothers, přišla na svět v r. 1904. Měla 2 rychlostní stupně, avšak často vykazovala závady.

    More