Škoda Karoq 1.0 TSI – test tří válců

Již v předchozím článku jsme o nástupci Yetiho, benzínové Śkodě Karoq 1.5 TSI, zmiňovali čekací dobu až rok – toto automobilka řeší přesunem části výroby do Německa.

Jaká je nabídka?

-          2 benzínové a 2 dieselové motory se 6tist. manuálem, nebo 7mist. automatem

-          Výběr z motorů 1,0 TSI (529 900,-), 1,5 TSI (574 900m-), 1,6 TDI (579 900,-) a 2,0 TDI (669 000,-), nejsilnější dieselový dvoulitr s výkonem 140 KW bude k mání až na konci t.r.

Karoq 1.0 TSI se základním motorem – litrovým tříválcem

-          Cena 767 600,- (vysoká cena je díky výbavě Style, 18" kola z lehké slitiny, zadní parkovací kamera, elek. nastavitelné sedadlo pro řidiče, loketní opěrka se zásuvkou a USB atd.)

-          Podíl prodeje v ČR je 13,5 %, na světových trzích 19%

-          Výkon 85 kW

-          Zrychlení z 0 na 100 km za 10,7 s

-          Průměrná spotřeba 5,3 l

-          Maximální rychlost 186 km/h

-          Hmotnost (provozní) 1361 - 1448 kg

-          Rozměry: d 4382 mm, v 1603 mm, š 1841 mm

-          Převodovka: 7mist. automat DSG

-          Zavazadlový prostor: základní objem 521 l, se sklopenými sedadly 1630 l

 

Doporučuje se nedat na názor rádce – podtáčet motor – při nízkých otáčkách (1200 – 1500) nereaguje na plynový pedál, jízdu provází dunivý zvuk a nepříjemné vibrace, což neprospívá motoru a je nepříjemné i pro cestující ve vozidle.

Pokud se motor udržuje okolo 2000 otáček, odměnou je dynamická, hladká a kultivovaná jízda, kterou by málokdo s tříválcem tipoval. Prostor motoru je velice dobře odizolován.

Menší nevýhodou (právě tím nesprávným rádcem) je automat DSG7 – není dobré v 65 km rychlosti řadit 7. RS, z tohoto důvodu je prvním vozidlem, ve kterém je při městském provozu lepší přepnout na manuální řazení (dojde ke zvýšení spotřeby paliva na 6,2 – 6,4 l).

Shrnutí na závěr

Jde o kvalitně zpracované vozidlo, v základní variantě je schopno konkurence, pokud se však připočte příplatková výbava, výsledná cena může nepříjemně zaskočit.

Je na každém přesvědčit se, že podceňovaný litrový tříválec není špatná volba J.

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • Hyundai i30 N – čtyřkolka s automatickou převodovkou

    Již se testují prototypy.

    More
  • Vlastní Cristiano Ronaldo nejdražší vůz?

    Automobilka Bugatti představila na ženevském autosalonu nejdražší vůz historie - Bugatti La Voiture Noire. Jelikož se nejedná o sériovou výrobu, existuje pouze jedna verze, má nesmírnou hodnotu – až 11 mil. EUR (282 mil Kč). Novým majitelem se měl stát Cristiano Ronaldo. Prostě chce být vždy „na vrcholu“ :)

    More
  • Nejrychlejší sériově vyráběné kombi na trhu najdeme v nabídce značky Alpina

    More
  • KAPS na ČT sport – Vyškovský slalom

    More
  • Více jak 100 let automatiky

    První automatická převodovka, dílo bostonské firmy Sturtevant Brothers, přišla na svět v r. 1904. Měla 2 rychlostní stupně, avšak často vykazovala závady.

    More