Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Dodge Charger z r. 1969?

Tento naleštěný krasavec vypadá na první pohled jako původní,  realita je taková, že pod svými liniemi skrývá výbavu a techniku modelového roku 2015, kterou propůjčil Charger SRT Hellcat.

Na domácí půdě si Dodge druhé generace z 1968 – 70 získal oblibu u fanoušků zejména díky výsledkům v závodní sérii NASCAR, naopak v Evropě se stal populárním díky filmovým rolím od detektivek, po seriály, horory a komedie (např.  Bullittův případ,  The Dukes of Hazzardm Blade, Rychle a zběsile)

Jeho obliba neklesá a je stále zájmem sběratelů a úpravců.

Z několika prvků interiéru je patrné, že nepochází z konce 60. let , např. palubní deska, volant,  kompletní středový tunel mezi sedadly. Toto velké kupé se může pyšnit moderním multimediálním systémem.

Pod kapotou najdeme osmiválec Hellcat o objemu 6,2 l, výkonem 527 kW (717 k) a točivým momentem 881 N.m (pochází z r. 2015), dále stejně starý 8st.. automat TorqueFlite 8HP90, který zajišťuje roztáčení kol zadní nápravy.

Komponenty zavěšení a odpružení kol a moderní asistenční systémy poskytl Dodge Challenger SRT Hellcat, díky kterým má kupé, kromě mimořádných dynamických schopností, excelovat totožnou ovladatelností jako tento nynější sedan.

Společnost Bumbera's Performance tento Dodge sestavila pro jednoho ze svých zákazníků, basketbalistu Solomona Hillaa  a nebrání se stavbě dalších obdobných vozidel. Tato přestavba však není pro každého, stojí min. 100 tis. USD (cca 1 250 tis. Kč).

S opravou veteránů má zkušenosti také firma KAPS Automatic, které se do rukou dostal Mercury Monterey a očekávají dalšího sběratelského miláčka.