Měla premiéru v r. 2002 ve VW Golfu Mk4 R32. Historie vývoje však sahá hluboko do 20. století.
Zcela první sériově používanou převodovku Automatic Safety Transmission (AST) představila v r. 1937 automobilka Oldsmobile. V předválečné době začala etapa dvouspojky. Roku 1939 se francouzský inženýr Apolphe Kégresse zasloužil, krom vynálezu polopásového pohonu, o vznik dvouspojkové převodovky, která se ovšem do sériové výroby nedostala.
Ani převodovka automobilky Porsche - Porsche Doppelkupplung (PDK) se po několika desítkách let nejprve do sériové výroby nedostala, ale od r. 1985 sloužila ve vytrvalostních závodech pro Porsche 956 a 962, poté i na světových rallye pro Audi Quattro S1. Roku 1989 se na scénu dostala, místo porschácké verze DSG, převodovka Tiptronic u modelu Porsche 964.
Do sériové výroby vešla PDK r. 2008 – model 911 Carrera. V současné době se tato převodovka skládá z 2 modulů spojených s motorem dvěma paralelními spojkami (jedna zapojuje liché rychlosti, druhá zas sudé). Dnešní modely mají 8stupňovou PDK převodovku (prvních 6 slouží pro sportovnější jízdu, zbylé především šetří palivo).
Před oficiální tiskovou informací v r. 2002, že tento model Golfu bude vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG, opouštěl nejprodávanější model VW výrobní linky ve více jak 90 % s převodovkou manuální.
Golf R32 nabízel šestistupňovou automatickou převodovku DSG, která byla až o 20 % úspornější než automat s hydrodynamickým měničem, výkon 177 kW (241 k), zrychlení na 100 km rychlejší o 0,2 s oproti modelům s převodovkou manuální.
V současnosti jsou známě tyto varianty DSG:
DSG převodovka byla průlomem, kdy začaly mít do té doby v Evropě nepopulární automaty převahu nad manuály. Zajišťovala také komfort při běžné i sportovní jízdě. Jisté je, že i v současné době se najdou zastánci manuálů, kteří na ně nedají dopustit.
Zdroj: https://www.auto.cz