Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Ford Ranger Raptor

Automobilka Ford rozhodla - Ranger Raptor bude mít, místo 13tistupňové, 10tistupňovou automatickou převodovku 

 

Automobilka při vývoji nového Raptoru hledala optimální převodoku - na výběr měla od 7mi po 13tirychlostní, nakonec tým vývojářů (šéfinženýr pohonného ústrojí - John Fallu) vybral klasickou 10tist. automatickou převodovku z F-150 Raptor.

Nejběžnější převodovky (ať manuální, nebo automatické) jsou 5t - 7mistupňové.

Ranger Raptor má stejnou převodovku jako F-150, prototyp byl testován s 12t i 13tistup. automatem, který spíše najdeme v tahačích. Nakonec byla vybrána 10tistup., neboť splňovala požadavek na "jemnost a výkonost. Nejdená se o dvouspojku, ale o klasický automat s hydroměničem, který zlepšuje výkon vozu při rozjezdu. Řazení je téměř nepostřehnutelné, při podřazení používá automatické meziplnyny.

 

Dle slov Fallu je převodovka NEUVĚŘITELNÁ :)