Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Jak (ne)řídit vozidlo s automatickou převodovkou

Někteří řidiči stále pohlíží na automat s opovržením, ovšem v poslední době stále více pronikají na český trh. Jde o skvělou vychytávku, a tak je potřeba naučit se s ní manipulovat.

Řízení:

Obvykle nabízí 4 režimy:

  • P Park – režim parkování, nebo krátkodobého zastavení (při zaparkování nezapomínat na ruční brzdu)
  • R Reverse – zpátečka
  • N Neutrál -- stejné jako u manuálu
  • D Drive – jízdní režim, který za jízdy řadí sám

Přechod z manuálu na automat:

Většinu překvapí, že chybí jeden pedál – spojka, která není potřeba. V krizových situacích je ovládání pouze dvou pedálů bezpečnější než tří.

Kdy a kde není automat vhodný:

Přes své nepochybné výhody není automat vhodný pro každého a do všech lokalit a podmínek. Např. v obtížných terénech – sníh, náledí. Při smyku v dešti se hůře zvládá než s převodovkou manuální. Výrobci automatů pracují na řešení, avšak je nutná trpělivost :)