Servisní plány automobilek neplatí pro celou životnost vozidla a některé důležité úkony ani v plánech nejsou. Proto je dobré k údržbě starších a více ojetých vozidel přistupovat individuálně, důležité úkony neodkládat, než řešit mimořádné náklady na opravy (už tak je pravidelných výdajů dost – PHM, dálniční kupon, pojištění, TK, nové pneu...). Vždy je lepší PREVENCE A NIC NEPODCEŇOVAT!
V převodovce
V motoru
V diferenciálech a dalších součástech s olejem
Brzdová kapalina
Chladicí kapalina
Další úkony
Doporučuje se spojit více úkonů v servisu do jedné návštěvy. S menším nájezdem km (do 15 tis.) absolvovat „malý servis“ – výměna oleje v motoru, filtru sání a celková kontrola vozu. Jednou za 2 roky nebo po cca 30 tis. km provést navíc výměnu kabinového filtru, brzdové kapaliny, svíček motoru a chladicí kapaliny. Každé 4 roky přidat výměnu oleje v převodovce a palivového filtru (u dieselů raději každé 2 roky).
Nečekat, až se začne něco rozpadat a nepodceňovat to! Jako každá věc, i auto se může porouchat! A zdánlivě malá závada může přejít do velkého a finančně nákladného problému. Např. termostat, který hlídá teplotu motoru a reguluje koloběh chladiva – může začít nesprávně fungovat a motor se pořádně neohřívá, jezdí se dál se studeným motorem, ovšem to může způsobit, např. u dieselů, že se motor přestane ohřívat na obvyklou teplotu a řídicí jednotka nespustí regeneraci filtru pevných částic = neřešil se termostat za cca 1 000 Kč a došlo ke zničení DPF za cca 30 000 Kč.