Vozidla s automatem si lidé pořizují díky jejímu pohodlí – stačí navolit D a „auto se o vše postará". Může se zdát, že nelze nic zničit ani poškodit a že se ev. problémy týkají pouze převodovek manuálních, ovšem není to pravda. Jakým problémům umí jít někteří řidiči naproti?
Nedostatečný servis
Základním servisem automatů je pravidelný servis – výměna olejové náplně. Někteří ani netuší, že by se měl provádět, někteří sice ano, ale nedodržují pravidelné intervaly. To může vést k nedostatečnému mazání a postupnému zničení převodovky.
Eko režim
U automatů je možné zvolit konkrétní jízdní režim – vyjma standardních a sportovních bývá často volen eko režim. I přes úsporu paliva není vhodné jej používat dlouhodobě. Motor pracuje ve velmi nízkých otáčkách, což mu nemusí prospívat. Proto je třeba občas zařadit i svižnější jízdu.
Parkování v kopci
Ponechání voliče na P na rovině je v pořádku, ovšem v kopci je to špatná volba, vůz je nedostatečně zajištěn a udržet ho v kopci s velkým sklonem není vůbec jednoduché. K minimalizaci této chyby mají některá současná vozidla elektronickou ruční brzdu, která se po zastavení sama aktivuje.
Chybné řazení
Řazení s automatem = volba jednotlivých jízdních režimů. Během jízdy není zcela vhodné používat např. neutrál, i přes zvýšení rychlosti a snížení spotřeby např. v kopci. Dále je potřeba měnit D za R (i naopak) až tehdy, kdy vůz opravdu stojí. I tímto se dá automatům prospět.
Zdroj obrázku: Freepik