Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Nissan GT-R se odmítá vzdát. Po 16 letech byl znovu omlazen, výkonem se stále nemá za co stydět

GT-R se z Evropy definitivně stáhlo. Jeho cesta však ještě není u konce.

Historie japonského Nissanu sahá do r. 1911. Automobily se do r. 1982-84, kdy nastelo přejmenování, nazývaly Datsun.

Roku 1989 Nissan vytvořil samostatnou luxusní značku Infinity a r. 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Současná generace Nissanu GT-R může být jedním z nejdéle vyráběných sportovních aut naší doby.  Generace R35 se představila v r. 2007 na autosalonu v Tokiu, poté začal prodej v Americe a Evropě.

V ĆR ani v Evropě se neprodává, k dostání je v Americe a Japonsku.

  • motor VR38DETT, vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l, 567 koní (Premium, T-Spec), 600 koní (Nismo)
  • šestistupňová dvouspojková převodovka
  • titanové výfuky
  • lehce pozměněné nárazníky
  • nové laky: Millenium Jade a Midnight Purple
  • T-Spec: dvacetipalcová kovaná kola
  • Nismo: karbon-keramické brzdy, nové zadní křídlo, lehce agresivnější nárazníky, pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx a samosvorný diferenciál na přední nápravě

 

Zdroj: https://www.autorevue.cz/nissan-gt-r-odmita-zemrit-po-16-letech-byl-znovu-omlazen-vykonem-se-stale-nema-za-co-stydet