V r. 1985 v rámci oslav osvobození Československa vozily v Praze a v Bratislavě nejvýznačnější představitele naší armády nově vyrobené Tatry 613-K.
Již r. 1977 vzešel požadavek Ministerstva národní obrany na dodání speciálních přehlídkových reprezentačních vozů. K užívání byly předány téměř za 8 let.
Tento úkol dostali nejprve inženýři z Ústavu pro výzkum motorových vozidel, dále podnik Metalex, ovšem neshodovali se s představami armády, proto se obrátili na sovětskou automobilku ZIL, té se do projektu nechtělo. Nakonec tedy projekt skončil v Kopřivnici.
Na voze se začalo pracovat r. 1979. Nevznikl klasický kabriolet, ale tzv. landaulet (nad hlavami řidiče a předního spolujezdce je pevný díl střechy a nad zadními sedačkami se dá rozprostřít shrnovací střecha.
Nejhlavnějším úkolem bylo vyřešení torzní tuhosti karosérie vozidla, se kterým se úspěšně vypořádali konstruktéři Jaroslav Bobek a Jiří Filip – r. 1981 prošel testy i dlouhodobou zkouškou první funkční vzorek.
Několik let ovšem nebyla vhodná příležitost pro využití těchto vozidel, přistoupilo se k montáži vozidel Tatra 613-K, což bylo oficiální označení typu v řadě vozů kopřivnické továrny až r. 1984. První 2 vozidla byla dokončena v červnu, další 2 v lednu následujícího roku.
Na pohonném ústrojí k žádným zásadním úpravám nedošlo (zůstal osmiválec s objemem 3,5 l a výkonem 168 koní), pouze klasický automat nahradila 3stupňová automatická převodovka americké firmy Borg Wagner, která umožňovala ustálenou jízdu o rychlosti lidské chůze (cca 5-6 km/h). Tatru bylo však možné rozjet až na 130 km/h, spotřeba činila, podle technické dokumentace, 15 l/100 km.
Kvůli nižší hlučnosti nebyly pneumatiky od tuzemského producenta Barum, ale od Goodyearu nebo Michelinu.
Zdroj: https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/historie-tatra-613-k-kabriolet-142025.html