Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Škodovka chrlí automatické převodovky

U Superbu již automatika nad ručním řazením převládá, u Octavie má téměř poloviční podíl.

Škoda Auto přeorientovala svůj závod ve Vrchlabí na výrobu automatických převodovek, po nichž v Evropě roste poptávka. U Superbu již automatika nad ručním řazením převládá, u Octavie má téměř poloviční podíl.

Závod Škody Auto ve Vrchlabí dnes místo celých aut vyrábí sedmistupňové automatické převodovky. A prošel kvůli tomu revoluční proměnou. Do jeho zásadní přestavby investovala automobilka 210 milionů eur (zhruba 5,8 miliardy korun), z toho 170 milionů eur (pět miliard korun) do technologií. Výroba odstartovala koncem roku 2012.

Letos v dubnu najel závod na plánovanou denní kapacitu 1500 kusů; vyrábí na tři směny pět dnů v týdnu. Za celý letošní rok zhotoví 340 tisíc převodovek DQ 200.

Kamiony odvážejí převodovky z Vrchlabí do automobilek koncernu Volkswagen po celé Evropě, některé putují i do Indie a Jižní Afriky. S výjimkou typu Citigo se s nimi zákazníci mohou setkat ve všech škodovkách, zejména ve vozech Yeti, Octavia, Rapid a Superb.

Podkrkonošský závod je rovněž výhradním dodavatelem těchto převodovek pro Audi (jde o modely A1 a A3). Dodává převodovky také značkám Seat (do modelů Leon, Ibiza a Toledo) a Volkswagen (VW Polo, Golf, Caddy a Jetta).

"Zatímco v případě menších aut dávají evropští zákazníci přednost manuálním převodovkám, u větších vozů došlo ke změně – v případě modelu Octavia se vozy s automatickou převodovkou podílejí na celkové produkci téměř z poloviny, u Superbu již automatika nad ručním řazením převládá," říká vedoucí závodu Ivan Slimák.

Fotogalerie jak vzniká převodovka

Zdroj: http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-62680360-ekonom-skodovka-ve-vrchlabi-chrli-automaticke-prevodovky-v-superbu-uz-prevladaji