Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Stanovení ceny oprav automatických převodovek

Cenu servisu automatických převodovek je nemožné určit paušálně. Jiná bude za opravu DSG převodovek a jiná za opravu automatu v Audi R8.
Ve spolehlivém servise je účtována jednotná cena práce, kdežto ve značkovém autorizovaném se hodinová sazba odvíjí od třídy vozu i bonity zákazníka.

Prvotní je diagnostika. Přibližná cena opravy se dá odhadnout, pokud je zřejmé, co s ní je. Např. u převodovky DSG se mění spojky, setrvačník, olej, vše se zkalibruje a nastaví, namontuje se zpět – vše vychází cca na 45 000,-.

Ovšem elektronická diagnostika nemusí odhalit vše – nevidí mechanická poškození. Pokud tedy po napojení na diagnostiku není zcela zřejmá závada, je cena nejasná. Pro její přesnější stanovení je nutné převodovku demontovat a rozložit – najít mechanickou závadu. Po odsouhlasení ceny zákazníkem probíhá její oprava. Cena diagnostiky a rozložení převodovky se pohybuje v rozmezí 6 až 10 tisíc Kč. Ovšem náklady za opravu bývají vysoké a někdy převyšují hodnotu vozu a vyplatí se pořídit nové auto. Další možností je sehnat převodovku na vrakovišti, kde je ovšem její stav nejistý. Poslední variantou je koupě repasované převodovky.

U motorů, brzd, startéru apod. se často mluví o repasi, ta se tedy očekává i u převodovky. Ta má smysl ve specifických případech, kdy po výměně mechatroniky, elektroniky, repasi hydroměniče.., cena dílů nepřesáhne cenu kompletní výměny za novou převodovku.

Nejúčinnější prevencí nákladného servisu je pravidelná a poctivá údržba převodovky, zejména výměna olejové náplně ideálně po 40 – 60 000 km, nespoléhat se na tvrzení některých výrobců, že je náplň „celoživotní“.

 

Zdroj: https://www.portalridice.cz/