Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Test ojetiny BMW X5

První generace X5 způsobila na trhu SUV revoluci.
Generace druhá (E70), která se vyráběla od 11/2006 do 08/2013 byla vylepšená, prostornější.
Automobilka jich vyrobila cca 500 tis, proto je nabídka na trhu ojetin pestrá.
V letech 2007 - 2008 se v Evropě prodalo 100 tis. vozů a v USA zhruba 68  tis. vozů.

BMW X5 SUV

-          Dieselový šestiválec

-          Výkon 286 koní

-          Točivý moment 580 Nm

-          Při jízdě vozidlo „poskakuje“ – tužší podvozek

-          Spotřeba 8-9 l nafty, po dálnici kolem 10ti l

-          Není vhodný do terénu

Na co si dát pozor před koupí:

-          Točený tachometr

-          Legalizování kradených či zpronevěřených vozidel

-          V nabídce jsou i nekvalitně opravená bouraná vozidla

-          Nevhodná specifikace pneumatik s nesprávným rozměrem, nebo rozhozená geometrie

 

Dobrou volbou je diesel 3.0d nebo také 4.8i V8 – dodržovat výměnu motorového oleje (po 1 roce, nebo 15 tis. km), tankovat kvalitní aktivovanou naftu…   a vozidlo bude sloužit i přes 500 tis. km.

Rizikem u X5 je termomanagement – moderní motory trpí přehříváním (z důvodu dosažení max. účinnosti), doporučuje se jednoduchá výměna termostatu chlazení za modifikovanou verzi, která udržuje teplotu lehce nad 90°C (tovární 105°C), přičemž lehce vzroste spotřeba (cca o ? l), ovšem prodlouží se životnost zážehového motoru.  Podobným problémem trpí také atmosférický šestiválec, ovšem ten není moc žádaný.

Největším problémem je dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,4 l s označením N63B44 – NEKUPOVAT. V turbech mezi řadami válců se spéká olej, motory již po 50 tis. km braly olej a přicházely o kompresi. Problém se nedá trvale vyřešit, vše se bude po čase opakovat.

Slabinou je také automatická převodovka, která je spolehlivá, ovšem při prodlené výměně oleje. Výrobce ji samozřejmě nepředepisuje s tím, že je náplň celoživotní – ANO, pokud chcete po 200 tis. km převodovku „vyhodit“ Pravidelná výměna oleje, těsnění a filtru za to stojí, také je dobré nepodceňovat výměnu oleje v rozvodovce a v diferenciálech.

Potřebný je také servis podvozku! Vozidlo není stavěno do těžkého terénu.

Závady na elektroinstalaci jsou ojedinělé – stane se, že občas nefungují páté dveře, pojezdy sedadel, či klimatizace.

Na závěr:

X5 nejezdí zadarmo, je to „složité“ vozidlo a vyžaduje nákladný servis, tudíž majitele se štědrým rozpočtem.

Kdo nechce řešit drobnosti ohledně servisu, nakonec vydá desítky tisíc korun :)