Plzeňské výzkumné a vývojové centrum německé společnosti ZF Group zde vyvíjí software i hardware pro několik typů vozidel. Z původních 50 expertů se za 14 let rozrostlo na 600. V poslední době testují také elektromotory.
Úplné sladění automatické převodovky ZF s konkrétním vozidlem a motorem může trvat až 1 rok od zadání charakteristiky řazení výrobcem. Proces nastane vždy, když výrobce připravuje model s novým nebo modernizovaným motorem.
V ZF z vozidla vymontují původní převodovku a zabudují do něho svoji s řídící jednotkou, jejíž software lze upravovat přímo ve vozidle.
V plzeňském areálu má ZF k dispozici několik zařízení a laboratoří (např. jedno z nich testuje desky plošných spojů - pomocí desítek jehliček přikládaných na přesná místa, v další nové budově jsou 3 stavy pro testování elektromotorů).
Část ověřovacích zkoušek probíhá v areálu vojenského letiště v Lítních u Plzně, kde se dá jezdit maximálními rychlostmi.
Společnost je v současné době výrobcem elektromotorů pro řadu elektromobilů – např. Mercedes-Benz EQC a EQB, další jsou v přípravě pro vozidla, jejichž sériová výroba teprve začne.
Také se zde testují řídící jednotky pro dílčí důležité části elektrických, také spalovacími motory poháněných vozidel, vyvíjí převodovky pro elektrifikované a elektrické vozy a připravuje software pro obor e-mobility a hybridních pohonů.
Centrála ZF sídlí ve Fridrichshafenu (Německo), v ČR působí v 8 městech – krom Plzně např. ve Staré Boleslavi vyrábí bezpečnostní pásy, v Jablonci n. N probíhá vývoj a výroba brzd.