Nejčastější závady

A. Přítomnost ocelových pilin na magnetech v olejové vaně představují mechanické poškození převodovky

B.  Poškozené vložené kolo + hřídel FWD přenosu momentu na přední náhon

Dojde-li k vyskočení zajišťovacího kroužku ozubeného kola FWD dojde k protočení kola na drážkách hnané hřídele,

případně k vylomení zubů kola. K uvedené závadě dochází zejména pokud se s vozidlem prudce rozjíždíte na

zpětnou rychlost R.

Řešení: modifikace GR6 - instalováním zajišťovacího systému pojistného kroužku KA-GL

C. Poškození ozubených kol hnací a hnané hřídele

Nejčastěji dochází k poškození 1.převodového stupně a hnací hřídele. Pokud se často používá funkce Launch

Control je riziko poškození ještě větší.

 

Praktická rada: pokud uslyšíte cizí zvuk pocházející z převodového ústrojí IHNED odstavte vozidlo.

Zabráníte tak následnému a dalšímu poškozování, které vznikne z důvodu jízdy.

Rešení: modifikace převodovky GR6 – dodáním speciálního pevnostního kitu z vysokopenostního materiálu

D. Poškození blokačního mechanismu parking – parkovací poloha převodovky

Detail poškození parkingového kola převodovky

Tato závada vzniká v důsledku selhání blokačního systému parkingu. Proto při jízdě v před nikdy nemanipulujte

s řadící pákou nijak jinak než do strany, kdy dochází k přepínání volby M/A. Změnu volící páky do polohy R,

případně P provádějte pouze v případě, že vozidlo absolutně stojí!

 

Praktická rada: Poloha parkingu je parkovací pouze poloha převodovky. Neslouží tedy k zajištění

vozidla proti pohybu. Pokud tedy vozidlo hodláte zaparkovat, nejdřívě zajistěte proti rozjetí ruční

brzdou a následně volič do polohy P. Zvláště to platí při parkování v kopci.

Detail poškození obalu převodovky

 

 

Kulisa řadící páky Nissan GT-R

E. Poškození spojkového koše, lamely spojek clutch A,B

Lamely jsou extrémně namáhanou skupinou převodovky GR6. Prakticky slouží k rozjezdu vozidla a k přerušení

přenosu kroutícího  momentu při přeřazování jednotlivých rychlostních stupňů. V sériovém provedení lamely každé

spojky A,B obsahují 6 obložených a 6 ocelových lamel. Jelikož dochází k postupnému opotřebení lamel je nutné

pravidelně (každých 30000km!! ) provádět seřízení a adaptace spojek. Nebude-li tak provedeno, lamely ztratí

požadovaný přítlak a dojde ke spálení třecího obložení.

Spálené lamely spojky A/B clutch

 

Řešení: v případě, že vozidlo používáte pro závodní činnost na okruhu, nebo využíváte maximálního potenciálu

motoru je nutné provést posílení spojek výměnou lamel 7clutch pack. Vaše GT-R tak získá až 30% posílení

spojkových lamel v originálním spojkovém koši. Pokud se uvažuje vyšší navýšení výkonu je nutné použít speciální

spojkové koše a lamely

S dalším a detailnějším výčtem závad GR6 je možné kontaktovat naši HOT-line podporu, kde jsou technici

připraveni zhodnotit stav vašeho GT-R včetně nabídky z široké škály úprav a zesílení vaší převodovky.

+ 420 602 718 745


Rozhodně není doporučeno převodovku GR6 přetěžovat, protože je velmi citlivou součástí GT-r. Pravidelný servis,

údržba a modifikace KAPS se vyplatí a předejdete tím mnoha problémům.

 

Vyžádejte si přehled úprav (Step BASIC), kterým by měla projít převodovka GR6 GTR

KAPS Automatic s.r.o. Přerovská 561, 752 01 Kojetín
+420 581 764 086
kaps@kaps.cz
  • Hyundai i30 N – čtyřkolka s automatickou převodovkou

    Již se testují prototypy.

    More
  • Vlastní Cristiano Ronaldo nejdražší vůz?

    Automobilka Bugatti představila na ženevském autosalonu nejdražší vůz historie - Bugatti La Voiture Noire. Jelikož se nejedná o sériovou výrobu, existuje pouze jedna verze, má nesmírnou hodnotu – až 11 mil. EUR (282 mil Kč). Novým majitelem se měl stát Cristiano Ronaldo. Prostě chce být vždy „na vrcholu“ :)

    More
  • Nejrychlejší sériově vyráběné kombi na trhu najdeme v nabídce značky Alpina

    More
  • KAPS na ČT sport – Vyškovský slalom

    More
  • Více jak 100 let automatiky

    První automatická převodovka, dílo bostonské firmy Sturtevant Brothers, přišla na svět v r. 1904. Měla 2 rychlostní stupně, avšak často vykazovala závady.

    More